Skip to content

γιατί δεν θέλω να δω άλλη εκπομπή για την κωνσταντίνα κούνεβα

171109

[3 λόγοι με αφορμή την εκπομπή «πρωταγωνιστές», mega, 081109]*

Γιατί δεν θέλω να ξέρω αν ακούει κλασική μουσική ή αν είναι εθνολόγος. Η καφρίλα δεν συνίσταται στο ότι μια ενδιαφέρουσα γυναίκα εργάζεται υπ αυτές τις συνθήκες (αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπάρχουν και μη ενδιαφέροντες άνθρωποι που δικαίως εργάζονται υπ αυτές τις συνθήκες), αλλά στις συνθήκες αυτές καθ’ αυτές.

Γιατί τέτοιες φρικώδεις εκπομπές που δεν διστάζουν να δείχνουν σε σταθερό και πεντακάθαρο πλάνο γυμνό το καμένο πρόσωπο μιας γυναίκας που η μερική της όραση δεν της επιτρέπει να ελέγξει πλήρως την εικόνα που θα βγει στον αέρα, το μόνο που μπορούν να προσφέρουν στην Κωνσταντίνα Κούνεβα είναι μια φτηνή ασυλία, τηλεοπτική, που υποτίθεται ότι υπενθυμίζει την ανικανότητα ή την εμπλοκή των αρχών, κυρίως κατασκευάζοντας ετούτο το επίσης φτηνό δίλημμα.

Γιατί δεν θέλω να ξέρω αν συμφωνεί με το να γράφονται συνθήματα στους τοίχους ή να σπάζονται καταστήματα και τράπεζες. Γιατί η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ δεν είναι η Κωνταντίνα Κούνεβα. Γιατί η Κωνσταντίνα Κούνεβα δεν οφείλει να είναι τίποτε άλλο από ότι η ίδια ορίζει, και γιατί δεν δύναται να ορίσει τι είναι η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ. Γιατί η Κωνταντίνα Κούνεβα δεν χρειάζεται να είναι η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ, και γι αυτό δεν χρειάζεται να ξέρω τι άλλο είναι η Κωνσταντίνα Κούνεβα. Γιατί η Κωνσταντίνα Κούνεβα είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, αλλά η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ είναι μια ανατριχιαστική στιγμή, είναι πολλά συνθήματα, πολλές αφίσες, κάποιες πορείες και κάποιες καταλήψεις. Είναι η ξεφτίλα μας και η περηφάνια μας. Γιατί η Κωνσταντίνα Κούνεβα, η μάνα, η μετανάστρια, η εργαζόμενη, η συνδικαλίστρια, η γυναίκα χωρίς πρόσωπο έγινε το πρόσωπο της εξέγερσης. Γιατί η ΚΩΝΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ είναι πρόσωπο, και για τον λόγο αυτό δεν χρειάζεται να έχει όνομα.

*Louise Walsh, 1992. Monument to the Unknown Woman Worker, Μπέλφαστ, Βόρεια Ιρλανδία. Το γλυπτό που ανατέθηκε στην Walsh υποτίθεται ότι θα αφορούσε την παράδοση της γειτονικής οδού Amelia, της red district του Μπέλφαστ. Εντούτοις, η Walsh αποφάσισε να εστιάσει στο ζήτημα της άμισθης οικιακής εργασίας.

Advertisements
No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: